Hvem er vi?

OM SKOLEN

Skolen ved Skoven er en specialskole i Hillerød Kommune for elever med svære generelle indlæringsvanskeligheder.

De fleste af vores elever har udfordringer, der kan omfatte hukommelse, sprog, opmærksomhed og/eller evnen til selvregulering. Ligeledes modtager vi elever med multiple funktionsnedsættelser.

På skolen er ansat lærere, pædagoger, pædagogmedhjælpere, talepædagoger, ergoterapeuter, fysioterapeuter, psykomotorisk terapeut og en psykolog. Disse faggrupper arbejder tæt sammen omkring den enkelte elev.

Skolen har en skolefritidsordning (HFO), som mange elever bruger efter skoletid.

Når man er elev på Skolen ved Skoven, er det muligt at få bevilliget kørsel til og fra skole igennem PPR i elevens hjemkommune.

På skolen betragter vi det som vores vigtigste opgave at bidrage til, at eleverne får et liv fuld af kvalitet, baseret på selvværd og selvforståelse. Dette skal være med til at danne basis for et godt barne-, ungdoms- og voksenliv.

Undervisningens organisering og tilrettelæggelse sker efter folkeskolens formålsparagraffer, der bl.a. vægter arbejdet med elevernes faglige og alsidige personlige udvikling - her tilpasset den enkelte elevs udviklingspotentiale.

Eleverne inddeles i klasser med udgangspunkt i at skabe det bedst mulige læringsmiljø for eleverne, således at der opnås størst mulig progression i deres udvikling. Fordelingen sker efter vurdering af elevernes nærmeste udviklingszone, alder, kommunikationsniveau, samt sociale kompetencer og relationer.