Organisering

Skolens klasser er på 7-15 elever. Undervisningen foregår både samlet i klassen, i mindre grupper eller individuelt alt efter undervisningens indhold.

Klasseopdelingen således ud:

A-klasserne: Indskoling (ca. 6 – 8 år)

B-klasserne: Yngste mellemtrin (ca. 9 – 11 år)

C-klasserne: Ældste mellemtrin (ca. 12 – 14 år)

D-klassen: Udskoling (ca. 15 – 18 år)

Eleverne rykker klasse tidligere eller senere alt efter elevens behov og den konkrete gruppesammensætning. Som udgangspunkt fordeles eleverne fra skoleår til skoleår efter princippet om ”mindst mulig indgriben”.

Der er tilknyttet 5-10 medarbejdere til klassen; lærere, pædagoger og pædagogmedhjælpere afstemt efter klassens størrelse og elevernes behov. Hver klasse har mindst tre lokaler, der muliggør at dele klassen op i mindre grupper i undervisningen.

Skoledagen i klassen er skemalagt i et fast ugeskema. Dagens skema gennemgås for de fleste elevers vedkommende om morgenen visuelt med skemabrikker, som hjælper eleverne til at huske skemaet i løbet af dagen og over tid i løbet af ugen. Det er den enkelte elevs behov, der afgør, om der arbejdes med personligt skema eller om klassens fælles skema er tilstrækkeligt.

Skolen tilbyder endvidere fysioterapi, talepædagogiske bistand og ergoterapi af specialuddannet personale målrettet den enkelte elev. Disse faggrupper arbejder tæt sammen med klassernes team og vejleder de pædagogiske medarbejdere i, hvordan de kan arbejde videre med eleverne i forhold til disse områder.